Via de werkgever (Partena Ziekenfonds) van m'n echtgenote Michelle kon ik deze middag deelnemen aan Dwars door Brugge. Michelle werkt als klantenadviseur in Brugge en Oostkamp bij Partena. Niet enkel een ziekenfonds met een dynamische attitude om de klanten te helpen op vlak van ziekenzorg, dentalia, dienstencheques, etc. Maar ook met een hart voor sport, voornamelijk atletiek als hoofdsponsor van het gelijknamige Criterium dat de beste wegwedstrijden in Vlaanderen bundelt. Of thriatlon als sponsor van Luc van Lierde indertijd. Vandaag was ik aan de beurt met gratis deelname, thanx !
Na PR in Torhout nam ik een week actieve rust en zoals ik in vorige blog kon melden is het nu toewerken naar de 10 km op de Nacht van Vlaanderen. Maar na 3 weken was het toch nog eens tijd om weer wat wedstrijdritme op te doen. De 15km zou op dit moment nog wat te vroeg komen om op niveau te presteren, daarom gekozen voor de korte afstand. Ook omwille van m'n deelname 2 jaar terug toen ik geen goede ervaring had in het middenstuk van de wedstrijd met z'n vele trottoirs, draaien en keren, kasseien, etc.  Gelukkig konden we vandaag (eindelijk) rekenen op de zon die van de partij was.
Ik stond aan de start met een ganse meute en toch wel een 10 a 15 wedstrijdlopers. Een top-10 was dan ook mijn doel vooraf. Na het startschot gingen we direct het stad in met zijn ... *kuch* trottoirs, etc. Ik liet de kopgroep van een 10 stuks dan ook gaan en probeerde mijn eigen tempo te vinden. Met in mijn achterhoofd om me niet op te blazen zoals in Kortemark. Ik kwam de eerste kilometer door in 3:16 wat een gemiddelde en vooropgestelde start in een korte wedstrijd. Na kilometer 1 kwamen we op de ring en konden we richting km 2 echt op het asfalt en vlakke lopen. Ondertussen liep ik in 8ste positie op een klein eind van het langgerekte kopgroepje. Ik vond mijn tempo en ging deze de rest van de wedstrijd aanhouden, want ik zat tegen mijn plafond. Het tempo behouden was geen probleem (wss nog paar km), maar versnellen zat er echt niet in. Op het eind richting km 4 kwam ik terug wat dichter maar met de eindmeet in zicht stabiliseerde mijn achterstand en voorsprong. Zo eindigde ik 8e in een tijd van 16:37. Volgens mijn Garmin aan 17.3 km/u gemiddeld.  Half tevreden met dit resultaat en vooral een aanzet om er de komende weken nog eens in te vliegen. Waarschijnlijk volgende week nieuwe wedstrijd.

Info : http://www.partena-ziekenfonds.be/nl



Leave a Reply.