De eerste week van september had ik een week verlof waar ik in de voormiddag iedere keer kon gaan trainen. De duurlopen gingen goed, al voelde ik reeds bij de interval-training dat het vet een beetje van de soep was. Deze week dan vooral rust en me nog proberen op te laden voor Sint-Kruis. Toch wel een belangrijke wedstrijd op de agenda mede door de uitstekende organisatie van Sodibrug.
Het laatste doel dat ik had opgemaakt begin 2011 moest ik nog bevestigen en dit was een 15km aan wedstrijdtempo lopen. Ik wou dan ook minimum onder het uur belanden, in het beste geval boven in de 58.
Het weer was er wisselvallig, na 2 eerdere deelnames in Sint-Kruis in volle zon. Deze keer ging dus vooral de wind een extra tegenstander worden. Na de start dan ook rustig mijn plaats opgezocht in het peloton. Na een 2-tal kilometer voelden we een klein peloton in ons kielzog, maar toch besloot ik met Geert Frickelo er van onder te muizen. De eerste ronde kwamen we dan ook gescheiden door in 19 minuten, een strak tempo dus. Begin 2e ronde moest ik de rol lossen en zocht heil in een groepje van 3. In de laatste kilometer van de 3 af te leggen rondes kwamen we steevast op een lange strook vol in de wind. Hier moest ik ieder keer passen, en dus ook naar het einde van de 2e ronde moest ik de rol lossen bij een klein groepje.
In de laatste ronde kon ik het 3-tal nog op 50 meter houden en plooien deed ik niet, al was het afzien in m'n eentje. In laatste kilometer kwamen er nog 2 lopers uit de achtergrond terug, maar kon ik onder het uur blijven met een eindtijd van 59:29. Zonder die tegenwind, plus betere vorm zat in de 58 lopen er misschien in. Nu moet ik me tevreden stellen met het gewone doel, want zowel fysiek en mentaal geraakt m'n bobijntje op na een slopend seizoen.

Volgende week nog criteriumpunten pakken en dan een fiesta- en siesta-pauze. Mijn 3 doelen van begin 2011 heb ik alvast gehaald, later op het jaar kom ik daar wel es op terug.
Picture



Leave a Reply.