Het crossseizoen ligt ondertussen achter ons en met Kortemark Loopt en Oostende-Brugge is ook het wegseizoen terug in gang geschoten. De voorbije jaren was de winter vooral de conditie onderhouden en langzaam aan terug op gang komen. Daar ik nu in clubverband loop heb ik toch een ander programma achter de kiezen met 8 crossen. De Parkloop in Beernem was nog een opwarmer op sportschoenen, daarna werd ik er direct ingesmeten. Tegen alle verwachtingen in vielen de echte crossen voor nieuwjaar goed mee en kon ik reeds veel bijleren. Zo kreeg ik de snelle start goed onder de knie-en, want vroeger had ik het daar vaak moeilijk mee. Ook de basis was in orde door de opgedreven trainigskm's. De mindere kant van het verhaal was het eindschot dat ik ook op de weg iedere keer onderga. Naast de bredere basis is dit ook zeker een belangrijk werkpunt de komende maanden. Daarom ga ik in de mate van het mogelijke ook eens proberen piste-wedstrijden mee te pikken met als doel tegen het plafond te lopen en nog te spurten op het einde.
De kers op de taart was vooral het Provinciaal kampioenschap waar ik niet enkel tijdens de wedstrijd mijn mogelijkheden kon etaleren, maar ook kon terugkijken op een uitgekiende voorbereiding. Dit scenario wil ik dit jaar toch nog 1x herhalen op de weg om doel nr 2 van 2013 nog aan te scherpen... (zie blogpost begin van het jaar).
Daarnaast mag ik ook trots zijn op het feit het Beverhout-criterium-cross op mijn naam te hebben geschreven. Er zijn natuurlijk veel rappere crossers binnen de club, maar mijn regelmaat gaf toch de doorslag. Zeker te weten dat ik geen enkele cross van het criterium heb gemist na amper een paar maand te zijn aangesloten. Met één keer een 1e plaats, vijf keer een 2e plaats en twee keer een 3e plaats bij de masters liep ik vooral een regelmatige reeks. Daarom speciale dank aan Didier voor het opzetten van de tent iedere keer, trainer Robert voor de raad tijdens de wedstrijd, mijn clubmakkers voor de tips en aanmoedigingen en de supporters voor de steun.
Nu is het terug klaarstomen voor het wegseizoen al blijft de basisconditie aansterken hier prioriteit. Vooral wachten op de lente die terug in het land mag komen, want na het PK had ik echt wel last van de winter-blues met een paar extra kilo's. De eerste test is dan ook pas eind deze maand met Damme-Brugge-Damme waar ik benieuwd ben naar mijn vorderingen tegenover vorig jaar.




Leave a Reply.