Nog even terug komen op de Flanders cup in Gent. Ik stuurde een mail naar de organisatie met de vraag om de uitslag nog eens te checken. Ik kreeg hier echter nooit een reactie op... Al zullen er waarschijnlijk ook geen procedures bestaan om zo'n uitslag nog te wijzigen. Mijn tijd van 4:46 gaat dus de boeken in. Vooral jammer omdat ik als amateur eens de kermiskoersen ontvluchtte om eens een wedstrijd te lopen waar de afstand en tijd correct zouden zijn. Want iedereen weet dat het op de straat soms natte vingerwerk is qua km-aanduiding en tijd.
Daarnaast kreeg ik echter via atletiekclub Avmo (nogmaals dank) contact met mijn mede-loper Jonas. Die bevestigde inderdaad mijn versie dat de Val-nummers werden omgewisseld en hij 4:46 had gelopen onder het oog van zijn trainster. Voor mij toch de bevestiging dat ik nog niet "loco" ben en volgend jaar lopen we allebei deze tijden wel uit de boeken !
Diegenen die me een beetje kennen weten dat ik me wel bezig hou met cijfers, uitslagen en gemiddeldes. Daarom moet het natuurlijk weer lukken dat ik in de jacht om mijn 10:00:56 nu een 4:40:07 loop. Misschien ook wel logisch dat ik in een groothandel werk waar de prijzen niet worden afgerond in tegenstelling tot Superette Roger of de Carrefour waar je 9.99 euro betaald... Toch hoop ik morgen in Aalter al eens goed te testen op een 3000m om dan later deze maand in Nieuwpoort er echt voor te gaan. Aan andere kant mag ik misschien ook niet teveel van PR's dromen met nog maar een goeie 3 à 4 weken training na mijn verlof. En dan nog maar 50 km in de week als opbouw. Waar ik richting goede vorm tot hoop terug 70 à 80 km te draaien. Eén ding is zeker en dat is dat ik volgend jaar terug wat piste zal inschakelen naast de wegwedstrijden.
Ook op het WK in Moskou op dit ogenblik blijkt het terug een schitterende sporttak te zijn. Deze middag genoten van de heren op de 10.000m waar iedereen natuurlijk Mo Farah ondertussen kent. Maar mijn "petje af" gaat duidelijk naar Dathan Ritzenhein. Het 3e pionnetje uit de Salazar-stal (met Farah en Rupp). Was de laatste van de mindere goden die aan het koppeloton bleef hangen, soms aan de elastiek maar blijven vechten. Om dan 2 rondes van het einde zelf aan kop te gaan trekken waarna Rupp en later Farah overnamen. Ritzenhein heeft al een mooi palmares op de grote kampioenschappen en ik heb het wel voor dit soort underdog-sporters. Hopelijk nog meer van dat op het WK.



Leave a Reply.