Dit moet zowat het korste verslag ooit worden. Verkeerd gekozen wedstrijd toch gelopen met archi-slecht gevoel en resultaat. Niets meer, niets minder. Tot een volgende keer, doei !

Wat vooraf ging. Na mijn wedstrijd op vrijdag in Torhout en op zondag in Parijs probeerde ik maandagavond de draad terug op te pikken. Een korte herstelloop van 5km ging al mankend want grote teen zat geklemd in mijn trainingsschoen. Op dinsdag wou ik een rustig duurloopje doen maar stond na 8 km uitgeput terug thuis. Er zat niets van fut in. Woensdag gerust en gelukkig waren op donderdag de blaren verdwenen en kwam mijn nagel wat los daar de meeste druk erronder verdwenen was. Oef ! 's Avonds dan toch een lange tempotraining ingelast om het goede gevoel terug te vinden. Ik kon terug wat snelheid halen maar moest er wel voor werken.
Aan de andere kant stond de Ginsteloop enkele weken terug niet op mijn kalender. Ik ging oorspronkelijk volgende week de 5 of 10km lopen in Gistel van het Scott2run criterium. Tot ik plots vaststelde dat met latere wedstrijden in Ruiselede-Tielt-Wingene ik groot deel van het Molendcriterium ging lopen. Daarom nam ik deze wedstrijd er nog bij om aan het gewenste aantal te komen.
Achteraf gezien was dit gewoon een verkeerde keuze, punt. En het ergste is dat het me in het verleden al was voorgevallen om criteriumwedstrijden toch te lopen tegen beter weten in. Nu ja, je loopt 2 goede wedstrijden en denkt dat die 3e ook wel zal lukken. Maar 3 wedstrijden van 10 km in 8 dagen en 2 mindere trainingsweken was verkeerde keuze. Geen excuses, fout van mij.
De wedstrijd zelf dan. Veel Beverhout-collega's aan de start en ook een sterkere en bredere top dan vorig jaar in Oostrozebeke. Het glooiende parcours en de sterke wind gingen er een zware wedstrijd van maken. Er moest dus een keuze worden gemaakt om een loopmakker of groepje te vinden. Bedoeling was om met Nico Recour te vertrekken maar we starten de wedstrijd in een moordende 3:15 met de neus in de wind. Nico brak niet maar voor mij ging het te snel. De volgende km's kon ik nog stand houden, maar tegen het eind van de eerste (van 3 rondes) zette ik mij opzij om te wachten op een aankomend groepje. Dit met oa Geert Derudder en Charline Vanneste. Ook hier kon ik effe de schijn hoog houden maar ook dit groepje van 4 sprong uiteen. Op het eind van de 2e ronde bleef ik over met Charline maar veel werk kon ik niet opknappen want ik was einde Latijn. In de laatste ronde nog wat kopwerk gedaan, afgehaakt, terug gekomen, etc.  Na de eindmeet viel ik in coma in het gras, wat een lijdensweg ! En zelfs trager dan in 2012.

Wel een vermelding van de prima prestaties van mijn BEHO-collega's ! Davy won, Timothy in top-10, Nico terug op zijn oude niveau, Jan en Filip met dikke tijden, en ook de dames waren sterk. Het moet gezegd zijn wat we met een bende zijn waarvan velen aan elkaar gewaagd zijn, maar elkaars niveau dan ook opkrikken. En iedereen trekt zich aan elkaar op. Het zal een prima Beverhout jaar worden en ik laat ook nog wel van me spreken hehe. Eerst terug de trainingen opbouwen en de juiste keuzes maken. C-ya



Leave a Reply.