Het was vandaag kiezen tussen een wedstrijd van het Houtlandcriterium of ene uit het Molenland. Om aan genoeg deelnames te komen voor het criterium bewust gekozen voor Oostrozebeke. Een goede keuze leek me want na Damme last beginnen krijgen van de hamstrings en het deze week dan ook gehouden bij 1 lange bosloop.
In Oudenburg een sterkere bezetting,hier vonden we vooral een selectief parcours over 3 ronden met per ronde 2 stevige kuitenbijters vals plat en lange strook wind op kop. Met de prille lentezon ging het er dus vooral op aan komen om goed te doseren. Na de start dan ook behouden m'n plaats gezocht in een klein groepje. Het groepje ervoor met Charline Vanneste zou eigenlijk mn plaats zijn, maar in Eernegem kwam ze me nog net voorbij gesneld en vandaag geen risico's om de hamer te vermijden.  Tempo zat goed en ik kon eerste ronde op reserve lopen en kennis maken met het parcours. In tweede ronde viel onze groep meer en meer uiteen en koos ik in mn eentje het hazenpad. Doch met de nodige reserve en zonder echte demarrage.
Bij het ingaan van de laatste ronde lagen de plaatsen zo goed als vast en was het enkel zaak om niet meer zot te doen. Op 50 meter liep er nog 1 collega waar ik stilletjesaan op begon te naderen. Met nog goede 2 a 3 km te gaan kwam ik bij hem maar juist op een lastige strook. Na elk wat kopwerk gingen we samen naar de eindstreep, maar daar begon mn hamstrings terug op te spelen.  Een plotse spurt was het risico op een verrekking niet waard en moest dan ook m'n meerdere erkennen.
Terug een beter en ontspannen gevoel en vooral tactisch gelopen om punten te sprokkelen in dit criterium. Een onderschatte mooie wedstrijd in een verdoken gehucht. Nu wat kilometers malen in vooruitzicht van Ichtegem (houtland) en batterijen weer opladen.

Volgende wedstrijd : zondag 17 april : halve marathon Hertsberge
Picture



Leave a Reply.