Amai, diene heeft de smaak te pakken na zijn halve marathon in Nieuwpoort vorige week. MIS ! Ik stond er eigenlijk enkel aan de start om wedstrijden te verzamelen voor het Molenlandcriterium (en het is momenteel nog afwachten of ik er zal geraken). Echt, het enige dat nu nog door mijn hoofd spookt is : Oef, ik ben er voor een jaar vanaf...
Nu het moet gezegd zijn dat mijn collega-loper Luc het achteraf mooi samenvatte : 'Het is te lang voor jou he'. En dit is eigenlijk mooi gezegd. Ik heb de vorm maar niet de carrosserie om meer dan een uur rond te huppelen aan eenzelfde tempo. Vorige week bleef ik onder de 4:00 km-tijden tot aan km 8. Vandaag was dit tot km 14 en dan ging het licht uit. De start kon ik terug makkelijk verteren zonder me te forceren. Al liep ik toen in 17e positie, maar kon door het cross-gedeelte in het begin van de wedstrijd steeds verder opschuiven. In zoverre dat ik ervaren marathonlopers kon inhalen en makkelijk achter laten zonder ook maar in het rood te gaan. Richting halfweg koers was ik zelfs opgeschoven naar plaats 12 en liep lekker rond. En had mooie voorsprong opgebouwd. Maar zoals gesteld ging dan plots het licht uit. Ik kwam nooit in ademnood maar de boven het uur protesteerden de benen (terecht hehe) en ik viel helemaal stil. In een kilometer tijd werd ik ingehaald door 5 man en bij het ingaan van de laatste ronde van 4km mocht ik overgaan naar joggingtempo. Te snel gestart ? Nee, want ik ging toch rond hetzelfde punt stilvallen.
Ik liep dinsdag een heerlijke training van 17 km maar dit was er wel ene van 2x8km progressief van 4:30 tot makkelijk aan 3:30 tijdens laatste km. Het doel van september was steeds om terug meer km's te lopen en daar zit ik mooi op schema. In oktober kan ik dan beginnen fine-tunen.
ps : ik kan morgen helaas niet aanwezig zijn op de Berenloop van Beverhout. Diegene die reeds de inkt zagen op mijn rug weten waarom. Op de oefencross van mijn eigen club ben ik wel terug present en is tevens mijn eerstkomende wedstrijd.




Leave a Reply.