Het loopjaar was ingedeeld met 4 piekmomenten van 10km wedstrijden,nl Damme, Torhout, Oostkamp, en als afsluiter de thuismatch in Beernem. Keer op keer haalde ik mijn doel met een PR als gevolg, dus op dat vlak zat het goed.  De doelen waren dan ook om een 10km ooit es rond de 40/41 minuten te lopen en op een korte jogging het podium te halen.

Januari-februari

In de wintermaanden heb ik het sowieso moeilijk om trainingsuren te kloppen, en heeft het dan ook niet veel zin om me in wedstrijden te gooien. De corrida in Oostende was dan ook niet meer dan een oefengalop waar ik enkel de 2e helft mijn wedstrijdritme opzocht.

Maart

Maart stond dus in het teken van Damme. Met de 9km loop in Eernegem was de belangrijkste les : de start, want na 1 km lag ik al 2km achterop op lopers die wss de rest vd wedstrijd hetzelfde tempo haalden...  Die misser werd alvast goedgemaakt in Damme-Brugge-Damme waar ik een vliegende start kon nemen met een groepje lopers die eigenlijk sneller zijn.  Aan het 5km punt moest ik de rol lossen, maar had m'n voordeel al binnen want de wind stond serieus op kop.  Aan het keerpunt de rest van de westrijd zonder al te groot verval kunnen afmaken, met 40:56 tot gevolg. M'n doel voor 2010 had ik dus reeds in maart al te pakken...

April

Het goede gevoel van Damme veroorzaakte een overmoedige start op een 5km jogging in Ichtegem.  Na anderhalve km kwamen we echter tussen de velden met wind op kop en stond ik letterlijk stil, zelden zo afgezien en een nieuwe les geleerd. 
De wedstrijden erop stonden in het teken vh plaatselijk Beerelcriterium. In Hertsberghe liep ik gans de wedstrijd alleen waardoor ik iets onder mn gemiddelde van Damme bleef. Plooien zat ik er niet want ik wou op tijd op Club-Rsca komen die kwartier na mn aankomst begon. Beide missies geslaagd.  In Oedelem daarentegen mooie wedstrijd gelopen met een groot deel kopwerk.  Na het 10km punt was mn tank echter leeg en kan ik mn werk niet afmaken.  Toch tactisch en qua gevoel 1 vd betere wedstrijden vh jaar.

Mei

Gezien Dwars door Brugge ook deel uitmaakte vh Beerelcriterium kwam ik er aan de start vd 14.5km wedstrijd.  Gezien ik grotendeels op interval train heb ik deze "langere" wedstrijden niet onder de knie.  Na een goede snelle start stortte ik dan ook totaal in en moest naar het einde toe zelfs half wandelen. Toch kwam ik aan een gemiddelde van 14.87km/u waardoor ik die eerste kilometers gevlogen moet hebben. Het draaien en keren ligt me daar echter niet en in 2011 skip ik deze wedstrijd dan ook zeker.
Later die maand liep ik ook nog in Ruiselede een echte kermiskoers, zowel de sfeer als de organisatie *kuch*.  Voor gans mei ga ik komend jaar op zoek naar nieuwe wedstrijden.

** Het eerste deel van het jaar was dus vooral een goede leerschool met de nodige beginnersfouten.  Met Damme had ik wel reeds 1 van mn 2 doelen binnen wat perspectieven opende voor de rest van het seizoen.
Picture



Leave a Reply.