Blijkbaar had ik onbewust toch ferm uitgekeken naar de HM in Cadzand, want deze keer iets moeilijker om de draad terug op de pakken na deze wedstrijd.
Ik stond dan ook zonder zenuwen aan de start van een eerste test dit seizoen op m'n toch wel favoriete afstand.
Laatste affiche van het Ursel-criterium waardoor de bezetting toch redelijk goed was. Voor de rest was het afwachten wat ik ging voorgeschoteld krijgen. Toch bij de start mee met een JC-Aalter treintje en zat direct goed in de wedstrijd. Na goede kilometer doken we echter het bos in waar het door de regen van zaterdag een schuifpartij werd. Bij het echte slijk moest ik een gaatje laten maar kon blijven hangen op 3 meter.  De eerste ronde van 5 kilometer kwam ik goed door al blijven we maar met twee over van het groepje.
Gelukkig maar, want bij de tweede passage vond het bos ging ik garantie de verkeerde kant uitgang bij gebrek aan pijltjes. De kilometeraanduidingen waren dan wel weer welgekomen. De rest van de wedstrijd haspelden we af met z'n 2-en waardoor we het tempo hoog konden houden en de terugval er niet echt kwam.  Enkele de laatste kilometer bleef maar duren...
Finisch bereikt na 37:59 wat een nieuw PR is op de 10km, hoewel de eerlijkheid dient te zeggen dat de meesten 9.8km klokken op hun GPS. Aan andere kant heb je natuulijk de 2km bospassage waar ik doorslipte. Want zelfs op de dansvloer van de Carré zou ik eleganter bewegen als daar *kuch*.
Besluit is vooral dat m'n hoofddoel deze zomer haalbaar moet zijn...

Volgende wedstrijd : zondag 27 februari : Kortemark loopt 20km

Picture



Leave a Reply.