We zitten in de laatste rechte lijn richting een PR-poging in Damme volgende week (onder de 37:51 lopen en graag 16 km/u gemiddeld).  Drie weken terug had ik een heel goede trainingsweek van 70 km, wat voor mij in deze periode heel veel is. Twee weken terug ging ik midden in de week zwaar onderuit aan de griep waardoor ik toch 3 dagen geveld was, en met moeite aan 40 km kwam. Afgelopen week was het dan ook beetje zoeken om te recuperen en uit te rusten. Toch had ik geen goed gevoel bij de laatste training op donderdag.
Tijdens opwarming in Eernegem voelde ik al dat het geen super-benen waren zoals in Ursel of Kortemark. De kleinste slaagt er de laatste tijd ook in om uit te slapen tot 6u, waardoor alles te samen ik toch de vermoeidheid voelde. Aan de start van de 5 km waren er een 6-tal competitielopers. Echter mochten we nog 10 minuten staan koekeloeren en koud te krijgen, want er werd nog gewacht op god weet wie. Eenmaal vertrokken was er direct een 5-tal weg waar ik me in 2e positie had gezet. Als test voor Damme wou ik een te snelle start zoals in Kortemark vermijden. Midden de eerste ronde bleef alles nog tesamen en werd de kop goed overgenomen maar de snelheid lag nog niet te hoog. Omdat ik graag op het podium wou staan probeerde ik 2x met een versnelling de boel uit mekaar te smijten. Dit lukte goed en we waren met 3 weg. In de tweede ronde zette ik me voornamelijk op kop om het goed stabiel te houden en omdat ik ook voelde problemen te hebben met tempowissels. Bij ingaan laatste ronde waren we nog met 3 samen, maar ik had reeds het gevoel dat de jongste nog een versnelling zitten had en ikzelf liep leeg. Net voor het ingaan van laatste km demarreerde de latere winnaar en ik had geen verweer. Iets later liep ook de andere loper een 5 meter van me weg en ik kon de kloof niet dichten.  Zoals reeds vermeld had ik geen goed gevoel en wou ik gewoon de 3e plaats vrijwaren wat goed lukte en waardoor ik op het podium mocht na 5.28 km aan 16.5 km/u gem.
Alles tesamen geen geslaagde laatste repetitie voor volgende week, maar de vorm kan niet weg zijn. Gelukkig is Damme pas op zondag en het zal er deze week vooral op aan komen om m'n uren slaap te hebben en met fris gevoel aan de start te komen. Dan moet ik toch in staat zijn m'n doel te halen.

Volgende wedstrijd : zondag 25 maart : Damme-Brugge-Damme 10km



Leave a Reply.