De winterstop zit er ondertussen op, al hebben we deze soms eens letterlijk moeten nemen. Eigenlijk teveel naar me lief was. In november en begin december regelmatig mijn trainingen kunnen opbouwen, maar de 2 laatste sneeuwweken bleef ik steken op 1 duurloop en 2 tempo's. Wetende dat ik 3/4 van mijn trainingen 's avonds rond 21u dien af te werken was het vaak onverantwoord de baan op de trekken. Zeker omdat ik er pas in maart wil staan en nu vooral interval achter de kiezen heb.

Dit laatste was dan ook de ideale reden om de kortste afstand te kiezen in Tielt. Hoewel ze deze ook hadden moeten aanpassen door het winterweer, en we uitkwamen op 5.7 km ipv 5 km. Omstandigheden vielen al bij al nog mee, want niet de kou of het wegdek speelden parten bij de start, wel de afdaling die we dadelijk kregen. Gelukkig kon ik me redelijk handhaven in het voorste gedeelte van het peloton en kon ik de achtervolging inzetten. Vooral bij de stukken vals plat kon ik naderen en bij afdalingen op grote passen overschakelen en lopers inhalen. Zonder eigenlijk in het rood te gaan.

Achteraf kan ik dan ook tevreden zijn van mn benen al was de uithouding er dus duidelijk nog niet. In tweede helft vd wedstrijd was het dan ook enkel stand houden en plaats consolideren. Doel voor 2011 was het sowieso, maar aan uithouding en volume moet er dus degelijk gewerkt worden. Met gemiddelde van 15.74 km/u en 23e plaats op 134 heren kwam ik op een logisch resultaat uit voor deze periode van 't jaar. Mooie avondwedstrijd op een golvend parcours.

Westrijden in januari vallen nog af te wachten, hopelijk vooral mn kilometers kunnen afmalen op training.
Picture
1/13/2011 04:20:03 am

Beste wensen voor een gezond en sportief 2011. Wellicht komen we elkaar geregeld eens tegen in het wedstrijdcircuit. Of in Beernem waar ik sinds kort lid ben van Beverhout. Vanaf half februari mag ik weer de loopschoenen aantrekken, dus de eerste maanden wordt het opbouwen van een héél laag niveautje. Groet!

Reply
Steven
1/17/2011 06:00:40 am

@ Roel, Beverhout volg ik idd via de site en de wedstrijden. Maar als ex-voetballer sluit ik me niet bij aan bij een club, been there done that jarenlang. Maar idd tot op een volgende wedstrijd in de streek ! Grts

Reply



Leave a Reply.