Hoewel ik al ene tijd uitkeek naar deze test stond ik toch met flink wat vraagtekens aan de start. Dit na een kwakkelweek van ziek willen worden maar niet kunnen. Paar dagen keelpijn, lichte koorts en tegen het weekend snotneus. Het was dus een week met maar 1 lange duurloop als voorbereiding.

Een eerste editie in Kortemark en door de extra reclame toch een sterk veld aan de start. Na de beelden van de Omloop op zaterdag was het duidelijk dat de wind parten ging spelen in de open velden, daar het om 1 grote ronde ging gaan.  Na de start dan ook behouden mn plaats gezocht tussen de collega's en vooral proberen in een groepje terecht te komen met ervaren rotten. Dit lukte goed en na 5km kwamen we door in een goede 20:40 denk ik. Daarna kozen we met een 3-tal stilletjes het hazenpad en konden we elkaar goed vinden met een gelijkmatig tempo. De goede verstandhouding bleef en bij windop werd het werk mooi verdeeld, waardoor we na 10km doorkwamen rond de 40 minuten en iets.

Vanaf hier begon mn lichaam echter de verkrampen en werd ik zowel in kuiten, bovenbenen als schouders behoorlijk stijf. Zelfs na het aantal km's kwam ik blijkbaar niet los of warm gelopen.  Afhaken was echter uit de boze want achter ons was er een groot gat en alleen vallen ging de doodsteek zijn. Zeker omdat we vanaf km 13 lopers begonnen op te rapen. Voor het eerst kon ik een wedstrijd op karakter uitlopen zonder afhaken !  De 15km kwamen we terug door aan exact 1u waardoor we echt gelijkmatig bleven lopen. Met de auto vooraf toevallig de laatste km's voorbij gereden waar ik wist dat de wind hier in ons voordeel zat. Naar het einde toe werd het fysiek toch lastiger en zat ik met de schrik om totaal te verkrampen. Een grote groep van een 10-tal lopers net voor ons kon ik hierdoor jammer genoeg niet meer inhalen. Ik kon toch nog eindigen in 1:20:51 zonder klop van de hamer (zie doelen 2011).

Jammer dat ik die extra jus miste om het écht af te maken, maar vooraf had ik getekend voor deze tijd. Zeker gezien ik niet topfit aan de start stond, maar toch weer flinke stap voorwaarts zette.
Het langere werk zit erop en nu blijven verder werken om de vruchten de plukken op +/- 10km wedstrijden in het Houtland- en Molenlandcriterium.

Volgende wedstrijd : zaterdag 19 maart : Eernegem
Picture
Geert
3/6/2011 03:32:37 am

Steven, je bent reeds veel verbeterd en je hebt zeker een marge om te verbeteren.Ik zie u graag terug op het houtlandcriterium. Ben je trouwens al ingeschreven?
Het zijn stuk voor stuk heel leuke wedstrijden met meestal een tombola en altijd een deftige naturaprijs. Tot ziens
Geert

Reply



Leave a Reply.