Met de Lotto Cros Cup in Roeselare stond de laatste wedstrijd van het cross-drieluik op het programma. Zowel de organisatie en opkomst op en naast het veld was natuurlijk niet te vergelijken met Aalter en Deinze. Qua parcours troffen we mix van beide voorafgaande wedstrijden. Zware drasserige zone, heuveltje, rond voetbalvelden, door stukje bos, etc. Een mooi orgelpunt dus.
Dat was het ook om voorafgaand aan onze wedstrijd de seniors mannen en vrouwen te zien passeren die aan het strijden waren voor hun EK-ticket. Wat een race ! Intimiderend om die gasten voorbij te zien vliegen en voortdurend gas te zien geven. Van een inspiratie gesproken om hen bezig te zien voor - tijdens - na hun wedstrijd.
Zelf had ik reeds gemerkt dat een blits-start hier uit den boze was. Het parcours en ook het sterke deelnemersveld bij de masters lieten dit niet toe als ik de man met de hamer wou vermijden. Na de start dan ook behouden weg en zat ik in de dikke middenmoot. Ik had een goed gevoel, zonder echt helemaal top en scherp te voelen, en begon dan toch maar op te schuiven want zat beter dan die mannen. Daardoor kwam ik al redelijk vroeg terug op mijn vaste plaats in het deelnemersveld en zag de gekende collega's van de crossen in Aalter en Deinze weer voor me. Al moet ik er bijvertellen dat de kloof deze keer groter was door mijn tragere start. Toch kon ik goed stand houden en in het midden van de wedstrijd kwam ik terug dichter. Hoewel ik de raad kreeg van trainer Robert om aan te vallen, kloofjes dicht te lopen, heuvels op te snellen kon ik enkel maar mijn tempo blijven houden. Het moment in voorlaatste ronde dat ik dacht kloof nog meer te verkleinen zag ik kort erna in laatste rond mijn voorgangers terug aanzetten. Dit kon ik absoluut niet meer. Tempo behouden ging zonder probleem (reeds 3e cross op rij dat je een latje kan leggen onder mn tempo grafiek) maar aanzetten om verschil te maken is er teveel aan. Club-makker Filip van Cauwenberghe bouwde zijn voorsprong nog verder uit en haalde in laatste km zelfs nog 4 man in, respect ! Zelf eindigde terug achter Dirk Lannoo en kon hiermee terug mijn plaats in het peleton claimen.
Net zoals ik op de weg in 2012 kon bevestigen dat ik een 16 km/u loper ben op de 10 km, kon ik in mn 3 crossen achter deze gekende mannen blijven. Meer zit er niet in op dit moment en daar kon ik zeker vrede mee nemen gezien hun tijden op de 10km. Nu in december geen wedstrijden meer maar basis terug bijwerken met duurloopjes. C-ya




Leave a Reply.