Na Watewy-loop zat ik met een dubbel gevoel. Ik had een goede wedstrijd achter de rug, maar dat werd niet vertaald in de uitslag. Het gaf in ieder geval de aanzet om de komende 2 weken nog eens te pieken. De intervals werden vervangen door trage duurlopen en op weegschaal zat ik eigenlijk terug aan m'n wintergewicht. Als veelvraat en koekiemonster nog eens inspanning geleverd en in 2 weken tijd 2 kilo eraf.
Vorig jaar na Ruiselede gezegd om er nooit meer terug te komen. Matige organisatie (zowel tijdens als achteraf !). Blijkbaar was ik niet de enige met dat gedacht want amper 50 deelnemers op de 10 km. Ik was eigenlijk half verplicht deel te nemen om punten te sprokkelen voor het criterium. Alhoewel ik avond ervoor eigenlijk maar al te graag op de Nacht in Torhout had gelopen.
Fysiek dus scherp aan de start en gezien geringe opkomst me naast Geert Frickelo geposteerd. Hij is laatste maande stuk rapper dan mezelf maar nu geen keuze om goede wedstrijd te lopen. De toppers voor ons kozen het hazepad en wij zonderden ons direct af van de rest. 1 loper haakte nog aan in ons zog, maar buiten een stukje windop waar ik hem de kop opdrong volgde hij. Geert en ik liepen zij aan zij ronde 1 en 2. Ik voelde me nog steeds top maar had schrik om te lossen en daardoor ook die andere loper voorbij te zien komen.  Door ons strak tempo moest hij echter na halfweg koers de rol lossen. Zelf moest ik Geert een meter prijs geven zonder zelf te breken. In laatste ronde (waar we dan zelf op plaats 6 en 7 liepen) zagen we echter Alexander Eggerick kraken. Hij is op terugweg na blessure, want eigenlijk is hij normaliter stukken rapper. Geert kon hem echter nog voorbij snellen, ikzelf nam ook de kop over maar kon hem niet eraf lopen. In spurt geen schijn van kans natuurlijk.
Echter zeer tevreden van mn wedstrijd en die 2 kilo minder gaven me een heel goed wedstrijdgevoel. Volgens GPS Geert Frickelo was wedstrijd 10.4 km lang en liep ik een 15.65 gemiddeld. Net als vorig jaar terug een misleidende "officiële" uitslag. Nu goede gevoel nog doortrekken tot Egem...

Volgende wedstrijd : Saladekermisloop Egem : zaterdag 25 juni
Joke
6/20/2011 03:52:47 am

Sterk bezig, cookiemonster ;-)! Keep going! 'k Breng deze keer dus best geen Mountain Dew mee voor jou, zeker...

Reply



Leave a Reply.