Op Facebook en voor de start had ik het reeds aangekondigd. Het bobijntje is af : fysiek en mentaal. Na de cross de vorm doorgetrokken op de weg met mooie piek in april. Daarna was de piek voorbij en ging het op en af in dalende lijn. Waar ik toen 70-80-70km liep en afbouwde naar de wedstrijd, liep ik nu misschien 15-25-20km met veel wedstrijden. Daarnaast loop ik de laatste weken ook wat vermoeid rond en is de fut eruit. Niet medisch en bloed laten trekken is niet nodig, gewoon tijd voor wat rust. Het was dan ook niet gespeeld van een oude master en ik ken mijn lichaam goed genoeg.
Maar daarvoor eerst nog de schoenen aanbinden voor de NVV in Torhout. Een wedstrijd die ik heel graag loop, maar kon er nog nooit goed presteren. Met deze ganse voorgeschiedenis is het dan afvragen hoe je aan de wedstrijd moet beginnen... Bij de start stond ik goed vooraan met nog 1500 lopers in onze rug en kwam goed weg. Toch kwam ik niet direct in mijn ritme en liep tussen de 2 groepen van de vrouwen nrs 2 en 3, Annelies De Ketelaere en Charline Vanneste. Na km 2 kon ik de kloof dichten naar Charline en met de wind in de rug lag de snelheid er plots goed in. En de mee-wind had ik goed gevoel enkel voelde ik plots iets in mijn hamstrings maar met de hogere snelheid ging dit weg. Ondertussen was er een hergroeping met de beide dames en kwam er een grote groep tot stand. Eerst trok ik nog kop maar erna nam Simon Mestdag volledig over die kop trok voor Annelies. Zelfde haakte ik af bij km 5 na de passage door het bos.
De bovenbenen werden zwaar en vanaf km 6 werd mijn hamstrings helemaal hard en stijf. Na jaren voetbal en sport in het algemeen weet ik wat het risico dan is om het er volledig te laten inschieten en serieuze verrekking te hebben. Dus nog een tandje lager schakelen en geen ritme-wissels meer. Zo liep ik richting de aankomst al had ik wel het gevoel dat de km's nog vlug voorbij gingen. Ondanks alles had ik maar een minuut verloren op de dames en kon ik na de aankomst het eerste deel van het loopseizoen afronden.

Nog effe werken en erna richting de zon om nieuwe energie op te doen. Daarna staat de zomer nog in het teken van te schaven aan de snelheid (korter werk), september in het teken van meer km's en daarna ons helemaal klaarstomen voor de crossen. I'll be back !



Leave a Reply.