Na Sint-Kruis kon ik de draad terug makkelijk oppikken en verder blijven trainen. Begin juli nam ik 2 weken volledige rust waardoor ik nu fysiek en mentaal fris zit om de trainingen op te pikken richting winterseizoen.
Met het winterseizoen start ik ook aan een nieuw hoofdstuk. Na 3 jaar wedstrijden lopen en trainen op eigen houtje nam ik onlangs de stap om me aan te sluiten bij Beverhout AC in Beernem. De bal ging terug aan het rollen nadat ik contact had met Walter Vanhoutte, de organisator van de mooie wedstrijd 'Kortemark loopt'. Belangrijk punt was dat ik 's avonds iedere keer de baan optrok zonder enige vorm van verzekering. Daarnaast had ik ook meermaals de suggestie van collega-beverhout lopers om eens een training mee te pikken en op die manier verder progressie te maken. Want het mag gezegd worden dat ik van zowel de beverhoutlopers, trainer en bestuur me echt welkom voelde. Ik kom in ieder geval in een warm en sociale club terecht en nu is het aan mij om extra inspanning te leveren en ernaast ook te genieten.
Trainingen bijwonen zal wegens werk en gezin niet altijd makkelijk zijn, maar alle beetjes zullen welkom zijn om te groeien als loper. Het is trouwens een leuke bijkomstigheid dat ik sinds deze zomer master 35+ ben en zo in de cross de snelheidsduivels bij de senioren ontloopt. Want daar ligt nu mijn eerste doel om als ex-voetballer terug het gras... en slijk te mogen ruiken met enkele crossen. Totaal geen benul wat ik daar kan brengen, maar is alvast eerste stap in groeiproces.



Leave a Reply.