Na 5 weken zonder competitie staat er deze week een drieluik te wachten. Met op woensdag en vrijdag wedstrijden van het Houtlandcriterium en zondag de Watewyloop van het Molenland.
Van deze 3 afspraken heb ik eigenlijk zondag in Tielt met stip genoteerd waardoor het wat wikken en wegen is om de week in te delen.
Woensdagavond stond ik dan ook aan de start in Jabbeke om het competitieritme wat op te pikken.  Aan de start de gekende gezichten van het criterium maar deze keer liet ik na het startschot begaan en koos rustig mijn plaats. Gezien het direct een 12km parcours was had ik schrik om mezelf terug op te blazen gedurende de 5 rondes. Maar integendeel heb ik eigenlijk een vrij constante wedstrijd gelopen van begin tot einde, aan natuurlijk een lager tempo dan gewoonlijk. De collega's waarrond ik normaliter loop zag ik allen iets voor mij lopen naar het einde van de wedstrijd toe maar de jump kon en wou ik niet wagen.  Het loopgevoel was dus best ok, het resultaat en plaats in het criterium iets minder.
Vrijdag in Zwevezele wil ik er een training van maken met waarschijnlijk 2 rondes om op te warmen en laatste 2 rondes aan wedstrijdtempo. Zondag in Tielt zijn er dan ook geen excuses en wil ik van de start mee gaan in een hoger tempo en aanvallend lopen. Zien wat er mogelijk zal zijn ...

Volgende wedstrijd : vrijdag 3 juni : Zwevezele



Leave a Reply.