Gisteren het piste-hoofdstuk afgesloten in Nieuwpoort met een 2000 m. Na mijn wedstrijden op donderdag en zaterdag ging ik dinsdag werken met niet al te frisse benen. Maandagavond niet gaan lopen maar vroeg in bed want was toch vermoeid. Met als gevolg dat ik uitgeslapen was maar dus met stramme spieren zat. Enigste oplossing was om deze dan maar voor de wedstrijd los te schudden. Gezien ik toch vroeg aanwezig was heb ik dan maar een duurloop van 6km ter plaatse gedaan. Indien slechte wedstrijd had ik toch mijn km's beet.
Wedstrijd stond gepland om 20u maar had wat vertraging. Er werd dan ook nog eens in 2 reeksen gelopen (onnodig wat mij betreft) en dit met grotendeels dezelfde lopers van afgelopen donderdag. We gingen van start met 7 lopers en ik kon in de eerste ronde de kopgroep goed volgen. De opener ging nog redelijk vlot maar in de 2 ronde ging Steven Broucke aan de kop sleuren en brak de groep. Onverwachte actie gezien de winnaar van donderdag reeds aan kop zat. Daardoor ging ik mee met een atleet van Olympic Brugge maar toen ik voelde dat hij te vlug vertraagde nam ik op tijd over en kon weglopen. Daardoor zat ik wel moederziel alleen en dit had zijn effect in de 3e ronde. Benen zaten niet meer fris en ik liep mezelf in slaap. In deze ronde en begin van de 4e verloor ik heel veel tijd. Gelukkig geen plaatsen want ik kon de afgehaakte Steven Broucke in de 4 ronde makkelijk inhalen, ondanks zijn grote voorsprong, en direct achterlaten. Bij het ingaan van laatste ronde werd ik plots voorbij gestoken door Wouter Decock (blijkbaar ultra-loper) en was te verrast om over te nemen.
Tot dan liep ik attente race : op tijd overgenomen van OB-atleet en groot gat toegelopen, maar was dus enkel bezig met de race voor mij en had niet achterop gekeken (nog les voor de crossen ! rest heb ik al onder de knie). In laatste ronde viel ik niet stil en kon tempo goed houden en zo eindigde ik net als donderdag terug als 3e in 6:28. Vluggere tijd was met deze benen niet mogelijk en dus was ik best tevreden. Enige minpunt was dat er terug geen podiumceremonie was (geen miss om bloemen van te krijgen of in de billen te knijpen...).
Toch blik ik terug op een leuk en vooral leerrijk pisteseizoen. Al begon die van mij pas in augustus en zit ik nu in een opbouwfase. Dus volgend jaar kan ik op alle nummers zeker nieuwe PR's lopen. Deze wedstrijden pasten dan ook perfect in doel nr 1 van 2013 : getting stronger en ervaring opdoen. Nu terug wat trainingskm's vreten !




Leave a Reply.