Op paasmaandag stond in Ichtegem de 3e manche uit het Houtlandcriterium op het programma. Na m'n goede trainingsweek met als afsluiter Hertsberge hield ik het afgelopen week op recuperatie en rust. Met aanwezige zon midden in de namiddag alvast een goede keuze, maar gelukkig zat de wind dit jaar wel goed op het lange stuk itt vorig jaar.
Na de start behouden m'n plaats gezocht in de buurt van 1e dame Charline Vanneste omdat ik dan wist dat er ongeveer tussen de 15.5 & 16 km/u ging gelopen worden.  Een te trage start zou ik in deze periode waarin ik zit toch niet meer kunnen goedmaken. De snelheid zat goed in de eerste ronde en ook de tweede ronde zat ik op mijn plaats. Na halfweg echter moest ik het groepje laten gaan alhoewel ze niet echt een versnelling hadden ingezet. De volgende strook kwamen echter meer en meer lopers terug. Mijn geluk was echter dat ik niet totaal crashte en toch kon blijven een zeker tempo halen.  De 4e ronde was op karakter de snelheid erin houden en de hamer proberen te vermijden.
Dit lukte al dacht dat m'n gemiddelde nog een pak lager ging liggen. Met 40:35 op 10.5 km kwam ik uit op een 15.52 gemiddeld.  Een resultaat van m'n huidige waarde.
Komende zaterdag nog Gistel en dan in mei enkel trainen, waarmee ik hoop toch nog die extra stap vooruit te zetten.

Volgende wedstrijd : zaterdag 30 april : Gistel



Leave a Reply.