Vorig jaar liep ik Dwars door Koolskamp en vond dit wel een goede organisatie. Afgelopen weekend diende ik zondagavond echter in te springen op het werk en ging dan ook op zoek naar een wedstrijd in de namiddag. Zodoende had ik nog iets van mijn weekend en zaterdag.
De keuze was dus gevallen op Hooglede waar het plaatselijke jeugdhuis voor de 2e keer hun wedstrijd organiseerde. Afgelopen week voelde ik reeds op training dat ik de piek van augustus met Oostkamp en Wingene een stuk voorbij was. Toch wilde ik wat wedstrijdritme houden en een extra trainigsprikkel om terug wat in gang te schieten met een week verlof in het verschiet.
De wedstrijd zelf bestond uit 1 grote ronde voor de 5 km en had dezelfde start als de 10km. In totaal stonden er zo'n 130 lopers aan de start en (achteraf gezien) stond de sterkste bezetting op de kortste afstand. Na de start ging er dan ook een trio 5 km'ers vandoor en zette ik mij op kop van het achterliggend gezelschap. Na een goede kilometer had ik er nog 3 in mijn kielzog mee. Halfweg de wedstrijd koos de latere winnaar van de 10 km het hazepad en viel een andere 10 km'er van boord. Ondertussen kwamen we op een serieuze bult in het parcours aan en erna nog wat vals plat. Allesbehalve een makkelijk en snel parcours en wat te vergelijken met Oostrozebeke.
Fysiek kon ik mijn tempo houden maar de benen waren verre van super. We gingen dan ook met ons 2-en naar de eindmeet waar ik as usual de sprint verloor. Versnellingen of spurten in een wedstrijd gaat me echt niet af. Werkpunt deze winter is dan ook zeker en vast de beenspieren...

Komende week in verlof en vandaag reeds een goede tempoloop van ruim anderhalf uur afgewerkt. Binnenkort nog Sint-Kruis op het programma waar ik nog wil presteren op de 15 km en dan zit het zomerseizoen er zo goed als op.



Leave a Reply.