Vorig jaar liep ik hier naar het podium op de jogging, maar dit jaar stonden er op de prestatieloop punten te pakken voor zowel het Houtlandcriterium als voor het Molenland. De wedstrijdomstandigheden bleken wel zwaar te worden met een selectief parcours (lang stuk vals plat) plus toch wel een stevige wind.

Echter na Ruiselede kwam ik met de goede vorm aan de start en tijdens de opwarming bleken de benen mee te willen. Nadat ik in Jabbeke terug in competitie trad en in Zwevezele niet voluit ging, was ik eigenlijk wel serieus op revanche belust wat het Houtlandcriterium betreft. Na de start was het dan ook zoeken naar de goede groep. Ik kwam eigenijk redelijk vlug in de goede groep terecht met lopers die net die fractie vlugger zijn. Ik zette me toch mee aan kop van een lang lint. Hier en daar kwamen we dichter maar de groep ging nog niet echt vast.  Gezien de goede benen ging ik eigenlijk vol door zonder echt om te kijken, want ik had een goed ritme vast.
Na de eerste ronde viel ik dan ook vlug alleen maar kon wel naderen op het groepje van Charline Vanneste. Ik wist dus dat het tempo goed zat. Veel lopers werden er niet ingehaald maar ik kon wel steeds naderen.
Na halfweg koers zat ik nog steeds goed, maar door me te concentreren op de wedstrijd voor me wist ik niet wat er zich achter me afspeelde. Tot in de 3e ronde halfweg op het hellend stuk ik plots een leger achter me hoorde naderen. Bij het omzien zag ik een grote groep van toch wel 15 man naderen. Ik zette me in een fractie opzij en liet hen terug komen. Want het was de groep van in het begin van de wedstrijd met de lopers die net die fractie sneller zijn... Doordat we net op het hellend stuk zaten met wind op kop viel de groep wel uiteen na enkele honderden meters. De helft van de groep ging er dan ook vandoor. De vierde ronde viel ik terug alleen maar kon het tempo nog redelijk houden. Naar het eind van de wedstrijd kon ik zelfs terug wat naderen en finishte dan ook tevreden.

Als voetballer was ik een verdediger pur sang, als loper hou ik het liever offensief. Met die benen zat er met een meer behoudende tactiek wss meer in, maar ik heb toch mn revanche beet. Nu op verlof met de kinderen, Koekelare en Bekegem lopen om dan hopelijk begin augustus in Oostkamp aanval te doen op mn 10 km PR.

Volgende wedstrijd : zaterdag 9 ju



Leave a Reply.