De leemte die het wegvallen van Damme liet heb ik goed kunnen opvullen met de trainingen. Eind deze week zou ik terug een trainingsblok moeten afronden van 70/80/70 km. De benen zitten op dit ogenblik terug redelijk vol, maar de conditie en uithouding is zeker goed. Het enige wat ik duidelijk mis is wedstrijdritme ! We zijn ondertussen midden april en buiten de 5km in Eernegem heb ik dus nog niets gelopen op de weg. Naast het ritme ondervind ik dit ook duidelijk aan mijn wedstrijdgewicht. In deze langgerekte trainingswinter zit ik nog steeds flink stuk boven het gewicht van verleden zomer. Ondertussen kon ik wel via Facebook een waardebon in de wacht slepen bij RunningAndMore in Brugge, waar ik ergens in mei eens zal langsgaan voor wat sportvoedingsadvies. Later daar dus meer over...

Dus pakken we eerst het andere probleem aan, namelijk wedstrijden. Volgende week sta ik aan de start van de Rembertcorrida in Torhout. Een exacte 10km wedstrijd die ik ook vorig jaar liep. Toen haalde ik een tijd van 37:03 waar ik toen zeker kon mee leven. Voor deze eerste test wil ik de lat niet te hoog leggen omwille van de bepaalde omstandigheden, maar een tijd onder de 37:03 moet gewoon binnen de mogelijkheden liggen.
Na deze vrijdagavondwedstrijd richting Beernem om dan de morgen erop, samen met mijn vrouw, te vertrekken naar Parijs. Doel nr 3 van dit jaar was  om een buitenlandse wedstrijd te lopen en via de organisatie van Walter Vanhoutte (organisator van Kortemark Loopt) maak ik met de bus de trip naar de l'Humarathon. Naast wat rondkuieren bij de Eifeltoren staat zondag een 10km of 21km wedstrijd op het programma. Gezien ik dit jaar geen halve marathons wil lopen en de vrijdagavondrace in Torhout leek de
 10 km de logische keuze. Naast de reis wil ik ook vooral genieten van de wedstrijd. Lees dus : geen zotte start om na 7km stil te staan. Ik wil vooral met een goed gevoel de wedstrijd afsluiten.

Komend weekend dus nog 2x goed trainen en daarna afbouwen. Met veel plezier heb ik trouwens ook de afgelopen dinsdagen kunnen aansluiten bij de trainingen van Beverhout in het Bulskampveld. Weer een nieuwe ervaring om in groep te trainen en zo het niveau op te trekken. Alvast weer veel opgestoken ! Daarom ook aansluitend nog volgend filmpje van een TDR-training met oa Michel Butter. Deze Nederlander staat zondag aan de start van de Rotterdam marathon en zijn inzet en ingesteldheid is alvast een bron van inspiratie. Check it out : http://vimeo.com/63838784 




Leave a Reply.