Vandaag ging het richting Tielt voor een wedstrijd die ik al ieder jaar liep. Extra vroeg vertrokken want ook de 2 voetballende zoontjes spelden deze keer een borstnummer op. Ik denk dat ze vooraf van de zenuwen het dubbele van hun wedstrijdafstand al hadden gelopen rond de salontafel en in de tuin. Maar ter plaatse hebben ze zich ook goed verweerd en geamuseerd en goed gelopen. Iedereen content !
Daarna mocht ik aan mijn opwarming beginnen en kon ik samen met Timothy het parcours eens verkennen. Ik wist al dat het een zwaar parcours maar dit jaar hadden ze dit terug wat aangepast. Per ronde was er een stuk finse piste bijgekomen van meer dan 500 meter en ook in de wijk was het terug draaien en keren. We stonden dus niet met een grote smile aan de start maar eerder wat onzekerheid. Vorige week zag ik een startfoto van Ruiselede en daar viel me op dat ik wat op de achtergrond stond. Zeker wetende als je dan 9e wordt. Vandaag stond ik ook terug pas op rij 3 of 4, maar kon gelukkig goed opschuiven. En ook deze vlugge start kon ik goed verteren. Ik zit dan ook in een periode waar ik veel op snelheid heb getraind en weinig omvang. Met als bewijs mijn goede wedstrijd in Ruiselede over de 6 km, maar ik wist al vlug dat ik vandaag naar het einde toe zou tekort schieten.  En zo geschiedde...
De eerste ronde kwam ik goed en fris door maar liep wel helemaal afgescheiden. Een groepje van 5 voor mij met oa Alexander Eggerick en Dirk Lannoo had ik niet gevolgd in de start en erna viel gat. Ik zat dus in mijn eentje te beuken tegen de wind in. Mijn grootste pijnpunt was echter het parcours met heel veel haakse bochten van 90° waar ik ronde na ronde meer en meer stilviel. In laatste ronde mocht ik soms echt vanuit stilstand terug optrekken en dan was het nog een strook bergop. Mijn benen stonden dan ook op springen, want nergens had ik een strook waar ik mijn grote molen kon ronddraaien. Enkel de strook richting de piste maar dit was dan ook nog eens bergop. De 2e ronde speelde ik haasje over met een afvaller van het groepje voor me, maar de laatste (en 3e ronde) ging hij terug over me. In laatste ronde kwam ook Ria Thienpont over me en kon ik knokken richting eindmeet met verzuurde benen. Laatste rondje op de piste kon ik wel nog eens de gaskraan open draaien wat me tevreden stemde.
Wat mij betreft een logische uitslag in een wedstrijd van 10.2 km volgens mijn Garmin en aan een gemiddelde snelheid van 16.2 km/u. De snelheid op de vlakke snelle stroken zit wel goed en dit zal ook nodig zijn volgende week in mijn vuurdoop op de piste. Ik debuteer voor mijn club Beverhout op de 3000 m bij interclub Masters in Kappelen.  De dagen daarna heb ik wat verlof en hoop ik wat trage duurlopen te kunnen doen van boven de 20km. Dan hoop ik dat de puzzel klopt en ik klaar kan zijn voor de 10km op de Nacht van Vlaanderen in Torhout.



Leave a Reply.