Na de 2 wedstrijden voor het Houtlandcriterium kon ik zondag toch met een goed gevoel vertrekken richting Tielt.  Deze wedstrijd liep ik in 2009 als debuut in het stratenloop-circuit in een tijd van pakweg 51 minuten. Het enige wat ik me herinner is dat het een lastig parcours was, waardoor ik vorig jaar voor de korte afstand koos.
Dit jaar echter voor het volle pond gekozen al viel bij aankomst de omstandigheden toch wat tegen. Het was nog steeds laf weer en er stond toch wel een behoorlijke tegenwind net op het stuk vals plat. De benen voelden echter goed aan.
Na de start kwam ik goed weg en vond direct het gepaste groepje met oa Gwendoline Dedeyne. Dit leek me het goede tempo en het is bij vrouwen ook altijd leuk meegenomen dat ze een constant tempo houden de wedstrijd door. Want het jojo-spelen en tussenversnellingen in een wedstrijd liggen me niet. De eerste ronde van de 4 kwamen we naast elkaar door en had ik net zicht dat we toch een 8-tal op sleeptouw aan het nemen waren. Het tempo voelde goed aan maar oa op het stuk dolomiet in het park en het stuk vals plat werd duidelijk dat ik extra op het gas moest drukken.  Ondertussen viel onze groep meer en meer uiteen. Na doorkomst van 2e ronde moest ik als laatste ook de rol lossen bij Gwendoline op een lastig stuk. Jammer dat vals plat omstandigheden me niet echt liggen ipv de grote molen op polderwegen, want ik had echt goede benen.
Net voor ik de rol moest lossen waren we ondertussen wel al genaderd op een groep voor ons van een 5-tal die ik in de loop van de 3e ronde kon vervoegen. Hier wisselden de posities wel vaak en op het eind van deze ronde gingen er terug 2 van door.  In laatste ronde kon ik stand houden samen met een thriatleet en kon ik m'n tempo houden met nog kracht in de benen.

Ik eindigde de wedstrijd als 21e heer in 38:41 en deed een goede zaak voor het criterium, enkel de 15.05 gemiddeld weet ik niet te plaatsen (ook bij gebrek aan gps-horloge met oa tussentijden en gemiddelden).  Maar op een vlak parcours was dit zeker boven de 15.50 waard en dit loopgevoel van Tielt wil ik deze zomer nog eens ergens verzilveren.
Picture



Leave a Reply.