De kop is er terug af. Net voor nieuwjaar enkele weken stil gelegen met griep, al kwam het toen net goed uit met het slechte weer. Na oudejaar echter direct kunnen beginnen aan mijn trainingsschema die ik tot nu toe goed heb kunnen afwerken.
Deze tijd van het jaar is het wat wikken en wegen om wedstrijden te vinden en ze dan nog eens deftig in de agenda te kunnen schikken. Daarom vandaag de keuze gemaakt om deel te nemen aan de winterjogging in Deinze. Gezien ik nog maar 2 weken terug aan het trainen ben was het wat zoeken naar een goede afstand. De 2 ronden wat 6.7 km maakte vond ik net iets te lang om al in het rood te gaan en daarom gekozen voor in ronde op dit toch wel lastige off-road parcours rond de Brielmeersen.
Deze zondagmorgen had dan nog eens stevig gevroren waardoor de piste een schaatspiste leek. Deze keer toch echt geforceerd om een snelle start te nemen en dit lukte goed. Eens op het parcours vond ik mijn plaats en dit was toch korter dan gedacht bij de échte toppers. Ik ondervond echter na 2 km dat ik toch in het rood ging en moest noodgedwongen mijn snelheid minderen, net op het lange stuk finse piste. Ondertussen werd ik door 5 man ingehaald er liep ergens rond de 12e plaats in de wedstrijd. Daarom liet ik wat begaan en nam er genoegen mee om nu gewoon de aankomst te bereiken. Toen we de piste opdraaiden richting aankomst zette ik dan ook geen spurt meer in maar liep gewoon opzij naar de meet. Tot mijn verbazing als enigste waardoor ik deze jogging won...
Na 2.5 jaar wedstrijdjes lopen natuurlijk eens leuk om een wedstrijd te winnen, al had ik er geen goed gevoel aan over. Gemiddelde te laag, 2e deel afgezien en vaart flink moeten verminderen. Waardoor ik bijvoorbeeld beter gevoel had na 3e plaats in Ursel waar ik beter liep.  Soit, na 2 weken training toch een mooie start van het nieuwe loopseizoen. Kan dus maar beteren.




Leave a Reply.